Mindfulness

Mindfulness helpt je inzicht te krijgen in wie je bent en wat jij nodig hebt? Wat zijn jouw grenzen bijvoorbeeld? Vanuit een verworven inzicht ga je experimenteren met manieren waarop je beter recht kan doen aan je zelf.

Grensbewaking

Er kan gedurende je leven op allerlei manieren over je grenzen zijn gegaan. En wat de reden ook is, het begint bij je grenzen leren kennen. Als je dat misschien nooit zo goed geleerd hebt. Aan de hand van je klachten onderzoeken we wat jou grenzen zijn en hoe je die in de toekomst eerder en beter kan aangeven. Zodat er niet meer over je grenzen wordt gegaan. Zodat je je vrijer kan voelen in je alledaagse gaan en staan.

Toepassen

De technieken vanuit de mindfulness en het opsporen van onbewuste oorzaken opsporen helpen je om achtereenvolgens

  1. Te stoppen met overbelasting: alle stressbronnen wegnemen.
  2. Leren te ontspannen. Actief en passief afwisselen.
  3. Balansen te vinden tussen actie en rust, tussen draagkracht en draaglast.
  4. Zelfmanagement. Praktische uitvoer van alle plannen uit de vorige stappen.
  5. Time-management. Planning van re-integratie en uitbreiding.
  6. Opbouwen. Zoals de fysieke conditie, mentale conditie, hobby's zoeken, uitgaan en sociale activiteiten, werk, toekomst, zelfontwikkeling.
  7. Terugvalpreventie. Expliciet maken van valkuilen, signalen en herstelmogelijkheden.